onsdag den 1. april 2015

Gulve og diverse

Denne uge står på påskeferie, men det er desværre ikke lig afslapning. Har været igang med at pakke garagen ned og fået købt flere flyttekasser og diverse flyttegrej (bobleplast, bølgepap, tæpper osv.). Det bliver en stor omgang at få pakket hele huset ned, og kræver en del flere kasser end først forventet. Vi ved godt hvad vi skal lave de næste par weekender ;-)

Det lader dog til det bliver en stille uge i huset. Har været forbi både mandag, tirsdag og så idag (onsdag), for at se om jeg kunne være heldig at fange nogle håndværkere (skulle have taget mål af åbningen indtil brusekabine). Først idag lykkedes det, da jeg fangede gulvmanden. De var færdige med at ligge gulvtæppe på værelserne og var så småt ved at være færdige med trægulv i stue, soveværelse og garderobe. De forventede at blive færdige i dag, samt få sat fodlister op. Kunne se tømreren også havde været der én af dagene, da der var blevet skiftet rustikbrædder ved samlingen til emhætten.

Nordkabel var også et smut forbi i mandags for at blæse fiber ind på loftet. Så er dette klar til deres teknikker kommer ud den 17/4 og får os koblet på.

Vi er også ved at være på plads angående have. Vi har hentet tilbud ind fra nogle forskellige anlægsgartnere, og har også accepteret. Det bliver RP Kabel & Anlæg der kommer til at stå for det, og efter planen starter de op i ugen efter vi er flyttet ind (22/4). Det de skal lave for os bliver:
  • Bortkørsel af overskudsjord
  • Planering af grund
  • Opbygning af "volde" i skel
  • Fliseanlæg
  • Græs
Det er en stor (og dyr) omgang, men jeg er sikker på det nok skal blive godt.

Tog nogle få billeder i dag. Vi glæder os dog til at se det færdige resultat næste torsdag.

Stuen set fra soveværelse
Stuen set fra køkken
 
Gulvtæppe på værelse

Samling ved emhætte rettet

6 kommentarer:

  1. Hej Steffen
    Bestilte du selv Nordkabel til at lægge fiber ind?
    Bredbånd Nord har meldt tilbage til os at der skal lægges et fiberkabel ind i vores allerede tomrør ind til huset, før de kan levere.. og vores tilknyttede elektriker melder pas på opgaver som disse.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christian
      Ja jeg bestilte dem selv. HusCompagniet havde ført et tomrør fra vej af og op på loftet hvor igennem de blæste det ind. Derfra trak jeg selv et tomrør da vi flyttede ind fra loft til teknikskab. Da deres teknikker så kom i fredags, så lavede han en splejsning på de 2 tomrør og førte fiberkablet gennem de nye tomrør og ned i teknikskab.

      Slet
  2. Hej Steffen - det lyder præcist som jeg skal have lavet. Hvad kostede det ved Nordkabel? Skød de et fiberrør igennem eksisterende tomrør?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Christian
      Det kostede den nette sum af 0 kroner :) Havde besøg af en konsulent, der først skulle se hvordan installationen skulle laves (lyder som I allerede har haft besøg af sådan en). Jeg fortalte ham at der løb et tomrør fra vej af og ind på loft, hvor igennem jeg gerne ville have de blæste det ind. Så spurgte jeg om de ikke kunne blæse lidt ekstra ind, så jeg kunne få det ført ned i teknikskab. Det kunne de godt, men jeg skulle selv fører tomrør derned, så ville de på selve installations datoen lave den splejsning mellem det eksisterende tomrør på loft og det jeg havde ført. Håber det kan hjælpe, ellers er du velkommen til at kigge forbi, og se hvordan det er lavet.

      Slet
    2. Ok, gratis aligevel?! Hvor henter de indtjening på det - betaler bredbånd nord? :-)
      Jeg har en ny tid med en konsulent på tirsdag - de ved godt vi ikke kan komme ind i huset, men nu kan jeg forklare udfra din fine beskrivelse 👍

      Slet
    3. De forventer vel de tjener det ind over tid :) Held og lykke med det!

      Slet